Vardagsrytm

7

-

Det är skitsnack i bussen.

-

9

-

Halsduk och solen skiner. Det är trångt i

rocken och jag vill ut jag vill ut jag vill

UT och så ser jag fåglar,

för jag är utomhus.

-

10

-

Var tysta, det gör ont att prata idag.

Ont att bara öppna ögonen och det

är ont om high i mitt life, bara trött,

att vakna och hets. Och vem fan bryr sig

om hur jag skriver mitt förnamn. STORA

bokstäver med en liten, sliten whiteboardpenna.

-

20

-

Jag är ett påkommet barn och jag borde fatta allt men jag fattar ingenting

-

13

-

Det är vitt i taket, vita väggar, brunröda golv men mest svart. Det mesta är

svart.

-

8

-

Regn, det luktar sommar, dränker allting i det somriga. Men tar ingenting med sig.

Och alla som ler, som hälsar och som inte kollar åt mitt håll är ointressanta.

Det viner här, kanske bara just nu.

-

2

-

Jag har inte hjärtat på rätt ställe, tankarna tänker fel tankar och himlen har fel färg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0